Myhealth, Prollator en Innerconfidence winnaars Business Awards

Myhealth, Prollator en Innerconfidence winnaars van BCB Business Awards

Tijdens de Businessdagen West-Brabant heeft Business Coach Breda voor de eerste keer de BCB Business Awards uitgereikt. Dit zijn prijzen voor startende bedrijven in de categorieën social impact, innovation en network king. Uit de inzendingen werden negen ondernemers genomineerd waaruit drie winnaars zijn gekozen. De winnaars beschikken over een opvallend bedrijfsconcept en een sterke ondernemersdrive.

Op 20 november gaven de negen genomineerden een pitch om de jury te overtuigen van hun bedrijfsconcept, hun persoonlijke rol en drive en het nut voor de markt en samenleving. De jury bestond uit juryvoorzitter en ondernemer Aad Ouborg en de juryleden Mylène Hodzelmans (Gemeente Breda), Anneke Stins (Breepark en winnares Aithra Belofte Award) en Johnny Sham (eigenaar Amazing Oriental Breda).

De BCB Social Impact Award is gewonnen door Nicole van Wezel van MyHealth. Zij richt zich met haar fitness op mensen voor wie een reguliere sportschool een hoge drempel heeft. Je kunt er voordelig sporten, gezond eten en andere mensen ontmoeten in een huiskamersfeer. MyHealth werkt samen met de BredaPas en met sociale instellingen om de doelgroep te bereiken De jury is van mening dat hier sprake is van een mensvriendelijke benadering van een speciale doelgroep waardoor deze sportschool daadwerkelijk iets toevoegt. Ook het uit hun isolement halen van eenzame mensen en het versterken van sociale cohesie, waren belangrijke factoren om de prijs toe te kennen.

Yff Verstraeten van ontwikkelbureau Prollator won de prijs in de categorie innovation. Yff zorgt ervoor dat met een slim remsysteem de rollator automatisch stopt als de gebruiker te ver achter loopt. De jury is van mening dat hier sprake is van een innovatie die bijdraagt aan het verminderen van het valrisico van ouderen; dit levert een flinke maatschappelijke waarde op. Het remsysteem wordt als los te monteren onderdeel verkocht en kan op verschillende merken - nieuwe en bestaande - rollators worden aangebracht. Dat maakt het goed introduceerbaar op de markt.

De BCB Network King Award is gewonnen door Enrique Eckenbach van Innerconfidence. Hij heeft het netwerk Open Koffie in Breda opgezet dat zich richt op de meer introverte ondernemer die niet gemakkelijk naar netwerkbijeenkomsten gaat. Met een inhoudelijk programma trekt hij deze ondernemers aan en met kennismakingsopdrachten geeft hij hen de mogelijkheid andere mensen te ontmoeten en van elkaar te leren om hun bedrijf te versterken. Deze bijeenkomsten worden wekelijks gehouden op zes locaties. De jury is van mening dat het vinden en bereiken van ondernemers die introvert zijn, uniek is. Hij inspireert daardoor deze ondernemers en bouwt aan hun zelfvertrouwen. Dit netwerk voegt daadwerkelijk iets toe voor deze doelgroep.

De awards werden tijdens de Regio Business Dagen uitgereikt door juryvoorzitter en ondernemer Aad Ouborg. De awards zijn een initiatief van Business Coach Breda, het Bredase programma om startende bedrijven te ondersteunen.

Fotograaf: 
Business Coach Breda